Elon Musk is threatened on Twitter by a former editor of state-run Chinese media, who claims he will be given a lesson.

After Elon Musk, the CEO of Tesla, spoke on the conflict between Russia and Ukraine, a member of the Chinese state-affiliated media threatened him on Twitter.

Musk proposed that Ukraine hand over Crimea to Russia and that the U.N. conduct its own referendums in the four Ukrainian territories that Russia has tried to annex in a series of polls that were posted to Twitter on Monday.

Musk’s tweets regarding the fight were taken on Tuesday by Hu Xijin, the former editor in chief of the Chinese Communist Party’s official publication, the Global Times, who threatened that Musk would be “taught a lesson.”

If Musk purchases Twitter, a New York Times columnist predicts a wild ride: He will place his thumb on the election ballot for 2024.
“Elon Musk has overexpressed his personality and has a distorted view of Western culture’s commitment to free expression. He’ll learn his lesson, “Huang tweeted.

Musk had stated that the number of people who die before that point will determine the conclusion, adding that nuclear war was a potential but “unlikely” outcome.

Nearly 3 million people participated in the poll, and 59% of them seemed to disagree with Musk’s ideas. After that, Musk published a different poll asking if “the people who reside in the Donbas and Crimea should decide whether they’re part of Russia or Ukraine.”

 Tesla and SpaceX Chief Executive Officer Elon Musk speaks at the SATELLITE Conference and Exhibition in Washington. A Delaware judge is hearing arguments, Tuesday, Sept. 27, 2022 over the exchange of information by lawyers in Twitter's lawsuit seeking to force billionaire Elon Musk to carry through with his $44 billion acquisition of the social media giant.

Hu, who currently serves as a pundit for the propaganda website, has previously threatened a citizen of the United States.

Hu proposed in July that China imprison and punish Nancy Pelosi, a Democrat from California, for visiting Taiwan.

Hu Xijin, former Chief Editor of Global Times, speaks Sept. 26, 2021, in Wuzhen, Zhejiang Province of China.

Hu posted a suggestion on Twitter, saying, “My suggestion to Chinese ‘government and’ military: If Pelosi visits Taiwan, PLA military aircraft will follow Pelosis plane to enter the island, creating a historic crossing of the island by military aircraft from mainland for the first time. Pelosis visit would be overwhelmed by its magnitude.

Hu objected to claims made by the Biden administration that it lacked specific knowledge or details regarding the planned trip.

“Biden should be able to stop Pelosi’s careless visit rather than simply saying, “I don’t know what the status of it is.” Let China contain her and punish her if the US is unable to do so. Her arrival will undoubtedly be made embarrassing for her and the US by the PLA Air Force.”

A week later, if the visiting Pelosis plane wouldn’t change course, he advised the nation to shoot it down.


SpaceX founder Elon Musk smiles at a press conference following the first launch of a SpaceX Falcon Heavy, U.S., February 6, 2018. REUTERS/Joe Skipper and file photo of the Twitter app icon.

It would be an invasion if US fighter fighters escorted the Pelosis plane into Taiwan, according to Xijin.

“The PLA has the legal authority to physically remove Pelosis aircraft and US fighter jets, including by firing warning shots and moving strategically to prevent them. If it doesn’t work, shoot them down.”

Such rhetoric, according to a U.S. government official at the time, was “unnecessary.”

Hu has continued to blog and talk online and at public gatherings on behalf of the CCP. With his angry, sarcastic, and purposefully inflammatory comments on social media, the former editor gained notoriety.

But a string of scandals and grave allegations have tarnished his reputation both at home and internationally.


Maggie Duan Jingtao, a former deputy editor, accused Hu of having children with numerous Global Times coworkers. He has refuted the allegations and said that Jingtao blackmailed him in exchange for his employment with the publication.

News Corp. This article was contributed to by Timothy H.J. Nerozzi.